fredag 23. september 2011

kylling og couscoussalat

Jeg holder fortsatt på å lage mat altså, men det er bare en stund siden jeg har postet noe her. Nå tenkte jeg at jeg skulle vise fram en veldig god kylling-couscoussalat som du lager av blant annet disse ingrediensene:



slik gjør du:
Stek kyllingfilet. Jeg liker best å steke dem hele, for da blir de saftigere. Stek dem i 2 min på hver side på relativt høy varme. Krydre med salt og pepper. Skru ned varmen et hakk, legg på lokk og stek dem videre 3 min på hver side.
Kok opp ca 2 dl vann. Ha i ca 2 dl couscous og la det stå og trekke en liten stund (3-4 min) Så tar du en spiseskje smør og løser det opp i couscousen med en gaffel. hakk mynte og koriander(ca 1 spiseskje av hver). Grovhakk spinaten (litt over en håndfull) og finhakk hvitløken. Del cherrytomatene (1/2 books) i to.


Nå blander du alle urtene, hvitløken og tomatene i en bolle sammen med couscousen. Ha over saften fra en halv sitron og rasp over en god del av sitronskallet. Del opp kyllingfileene og bland inn i salaten. Nyt!


Dette er kjempegodt og kjempeenkelt!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar