tirsdag 19. juli 2011

Kyllinggryte med kikerter og tomat

I dag tok jeg ut to oppskrifter med kylling fra matprat som jeg tenkte å lage til middag i dag og i morgen. Dette ble dagens middag:
Den var rask og enkel å lage:

Kutt opp kylling og legg det i en bolle
Finhakk chilli og bland det inn i kyllingen sammen med bittelitt spisskummen (man skulle egentlig bruke gurkemeie i tillegg, men det droppet jeg for jeg ville ikke kjøpe et helt glass når jeg bare trengte ei lita klype av det) og salt og pepper.
Finhakk hvitløk og skjær vårløk i skiver (jeg brukte sjalottløk i dag, for butikken var tomme for vårløk. Det funket det også).
Fres hvitløk og vårløk i panna litt før du putter i kyllingen.
Stek til det er hvitt og ha i hermetiske tomater og kikerter (skyll kikertene først)
Helt til slutt puttet jeg i frisk spinat og smakte til med salt og pepper.



Det ble rikelig med mat. Nå er jeg spent på hva samboeren syns!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar