tirsdag 26. juli 2011

Sunn og god fastfood

Noen dager har man lite tid til å lage i stand middag. Da er det fort gjort å ty til enkle og ikke veldig sunne løsninger.
Jeg syns egentlig at jeg er ganske flink på sunn fastfood, så her er et av våre alternativer til frossenpizza eller pølser:


På supermarkeder seller de som oftest ferdig grillede kyllinger og kyllinglår. Jeg har inntrykk av det faktisk ganske ofte er tilbud på dette... Vi kjøpte iallefall en pose med varme kyllinglår fra ICA. Eventuelt kan man jo kjøpe prior eller solvinge kyllinger på rema 100 og varme det opp i microen.

Nå har møllerens kommet ut med ferdigkokte bygg- og hveteris!
Jeg syns de egentlig er vel overprisede (ca 26 kr for 2 porsjoner), men vi har heldigvis ikke så ofte dårlig tid, så det går en gang iblant. Jeg kjøpte denne pakken med pestomarinerte hveteris, for jeg har fått helt dilla på pesto i det siste! Denne setter man i microen i 1-2 min og så er den klar til servering.

Imens hveterisen gjør seg klar, kan du kutte opp litt forskjellige grønnsaker og salat, og vips har du et godt og næringsrikt måltid på 123!


Et tips til å gjøre retten enda litt sunnere, er å bytte ut vanlig salat med spinat. Den inneholder masse bra næringsstoffer og vitaminer. I tillegg har den en litt kraftigere smak enn salat, noe som gjør retten enda mer smakfull!

Dette syns jeg er kjempegodt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar