fredag 28. oktober 2011

laksesuppe med karri og grønnsaker

I dag har jeg ikke vært i form, og da er det jo ekstra viktig å få i seg masse bra næring og vitaminer. Med disse ingrediensene kan vel ikke denne fiskesuppa bli særlig sunnere!


Slik lagde jeg middagen min i dag:

På rema kjøper jeg laksen i grillpakke med fire fileer i hver. Disse skar jeg i terninger. Jeg hadde to ss karripulver i en skål. Jeg krydret laksen med noe av karripulveret og litt salt. Så lot jeg laksen stå og trekke til seg smak men jeg lagde resten av suppa.



Jeg skar løk i strimler og surret den i olje i gryta mens jeg skar to gulerøtter, 1/3 kålrot og ca 500g potet i terninger.



Så hadde jeg grønnsakene i gryta sammen med løken og strødde over resten av karripulveret. Jeg lot det stå en liten stund før jeg hadde i en liter vann og to terninger fiskebuljong. Så lot jeg det koke til grønnsakene var møre.



Til slutt hadde jeg i fisken og ca 1/2 purre som jeg hadde kuttet i ringer, og lot det stå og trekke et par minutter - voila!


Sunt og veldig godt!

Suppa kan nok med fordel serveres med rundstykker eller brød, men mine ryundstykker hevet alt for tregt i dag så det rakk jeg ikke. Det blir neste gang, for jeg skal lage den igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar