søndag 30. oktober 2011

Scampi med pasta og sursøt saus

Helgemat!

dette er kosemat som er så lett å lage at man kan nesten kan gjøre det med bind for øynene :)
Hvis du skal gjøre det enda enklere, kjøper du ferdig kokte scampi (da vil jeg tippe du kan klare på bruke under 10 min på det). Men hvis du tar deg bryet med å rense ukokte scampi, blir smaken mye mye bedre, så det anbefaler jeg!

Jeg kjøper frosne scampi som jeg legger utover kjøkkenbenken til tining ca 30 min før jeg begynner å lage maten. De trenger ikke være helt tint når du begynner å rense, bare isen slipper når du fjerner den. Husk å ta ut stringen som går langs ryggraden!! Veldig viktig!!!


Så er det bare å koke tagliatele og steke scampiene på relativt høy varme med litt godt smør. Ikke stek dem lengre enn til de har blitt rosa. Da blir de seige og ikke så gode.



Så har du over sursøt saus som du har kjøpt (det er tross alt helg). Vi pleier å blande "uncle Bens" med "blue dragon" men hvis du ikke vil gjøre det, er "uncle Bens" også grei alene. Da er det bare å varme opp sausen, helle vannet av pastaen og servere!



God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar